Bicicletele electrice devin din ce în ce mai uzuale în România, în contextul în care drumurile noastre devin din ce în ce mai aglomerate. Te strecori foarte rapid cu ele prin trafic și nu transporți deloc. E ca și cum ai folosi un scuter foarte silențios.
Ei bine, există și oameni care nu văd utilitate în acest tip de vehicul, din contră, îl consideră un adevărat hazard pentru că datorită motoarelor electrice de capacitate tot mai mare, o bicicletă poate atinge chiar și 50 de kilometri pe oră în oraș, în condiții de trafic intens.
Un accident de circulație produs la 50 de kilometri la oră între o mașină și biciclist se lasă cu urmări destul de grave. Ei bine, în ziua de azi oricine poate cumpăra o bicicletă electrică, chiar și copiii. Importantă este educația rutieră pe care părinții o acordă celor mici în momentul în care îi lasă liberi pe drumurile publice.
De asemenea, părinții responsabili nu vor cumpăra niciodată pentru cei mici biciclete electrice foarte puternice, vor opta pentru un vehicul care prin construcție nu poate să depășească viteza de 25 de kilometri pe oră, vor opta pentru o bicicletă electrică pliabilă care să poată fi urcată în clasă dacă cumva scopul achiziției este acela de a fi folosită pentru mersul la școală și așa mai departe.
Nicăieri în lume bicicleta nu este considerată un hazard, indiferent de tipul ei: clasică sau electrică. Bicicleta devine un hazard în momentul în care nu există o educație serioasă din partea celui care o folosește.
Atunci când ești genul de tânăr care merge nebunește printre mașini ori trece pe roșu la semafor doar ca să ajungă cu 40 de secunde mai devreme la destinație, nu prea ai ce căuta cu bicicleta, cu atât mai puțin cu una electrică capabilă să prindă viteză destul de mare.
Acum, fiecare știe pentru cine sau pentru ce anume își cumpără o bicicletă electrică. Atât timp cât există responsabilitate și bun simț, nu cred că există vreun pericol real ca acest vehicul să se transforme într-un hazard.
Conducerea preventivă joacă un rol destul de important în contextul bicicletei electrice.
Reply