Ce face ca un logo sa fie valoros? Învață să faci diferența dintre un logo autentic si unul de serie.

Acum vreo doi ani când încercam să învăț cât mai multe despre logo design, nu reușeam să înțeleg
de ce unele logouri valorează câteva sute de lei în timp ce altele costă mii de euro. Erau simple
desene, până la urmă.


Cu și mai mult timp în urmă, când mă ocupam cu total altceva și orice ținea de creativitate era destul
de străin pentru mine, aveam nevoie de un logo nou pentru firma pe care o administram la acea
vreme. Ce aveam atunci pe post de logo reprezenta cea mai bună încercare a unui băiat talentat la
desen și care știa Photoshop. Nu era rău, iar la vremea respectivă fusesem destul de încântată de el.
Dar firma crescuse între timp și avea deja o bază constantă de clienți, iar vechiul logo pur și simplu
nu părea suficient de serios și era învechit. Așa că mam apucat să caut pe net firme de design sau un
designer independent care sămi deseneze unul nou.


Am găsit multe alternative tentante, care arătau impecabil și erau rezonabile pentru bugetul nostru
încă destul de limitat. Așa că am facut câteva încercări la prețul de câteva sute de lei și am obținut
niște variante rezonabile. Problema era că deși arătau bine și teoretic ar fi trebuit să se potrivească,
numi venea ușor să înlocuiesc vechiul logo cu niciuna dintre variantele noi. Ceva nu mergea, dar nu
știam să spun ce.


Apoi am decis să apelez la o fir de nivel mai ridicat, o firmă de branding. Acolo un logo costa
câteva mii de euro. Bine, e adevărat că venea împreună cu niște cărți de vizită și cu o no culoare
de brand și alte câteva mici accesorii. Inițial am fost puțin șocată de preț, dar după ce am văzut
rezultatul am decis săl plătesc, pentru că pur și simplu era ceea ce trebuie.


După ani de zile am înțeles și de ce. Diferența dintre cele două variante cea care costa sute de lei și
cea care costa mii de euro consta în faptul că cea de mii de euro reușea să surprindă printrun simplu
desen întreaga personalitate a afacerii mele.


Când mă pregăteam pentru ami deschide propria agenție de branding
Black Unicorn Branding
am citit mai multe cărți despre strategie de brand și am aflat că un logo autentic trebuie să se
adreseze doar clienților potriviți și să creeze o conexiune emoțională cu ei. Pentru ca cineva să
reușească să deseneze un logo potrivit, trebuie să înțeleagă foarte bine afacerea și clienții ei și să
reușească săi captureze esența acele trăsături care o fac unică întrun simplu desen. Apoi mai
este vorba și de efectul subliminal, cel care se adresează subconștientului. Când am plătit mii de
euro am plătit de fapt puțin și din numeroasele cărți pe care lea citit designerul, și experiența pe
care a avuto înainte de al face pe al meu.


Un logo reușit este ca o mini operă de artă: surprinde esen
ța unei afaceri și o comunică întrun mod
cât mai simplu și mai ușor de înțeles.

Reply