În contextul pandemic actual, consultanții de vânzări și marketing simt și mai acut nevoia unor sisteme software pentru gestionarea activităților de vânzări, suport clienți și marketing. Firmele își desfășoară activitatea în condiții speciale, cu peste 30% din angajați lucrând de la distanță. Implementarea soluțiilor software de afaceri de CRM (Customer Relationship Management) pentru gestionarea activităților de vânzări, marketing și service era disponibilă, până acum câțiva ani, doar companiilor de talie mare și foarte mare. În ultima perioadă, multitudinea de soluții disponibile pe piața de la noi face ca implementarea CRM să fie viabilă și pentru companiile medii și mici din România.
Soluțiile CRM România disponibile firmelor locale se împart în patru categorii principale:
Sisteme CRM produse și dezvoltate în România. Există mai mulți furnizori de astfel de sisteme care au dezvoltat aplicații și care ajută companiile să-și organizeze activitatea de vânzări și service. Avantajul este că lucrezi cu furnizori locali, ce îți pot oferi elemente adaptate pentru țara noastră. Printre acestea se numără integrarea cu sistemul național software al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Soluții CRM ce fac parte din aplicații software ERP (Enterprise Resource Planning) mai ample. Acestea sunt dezvoltate fie de companii românești, fie sunt sisteme ERP internaționale. În cazul în care în celelalte departamente ale companiei se folosește acel sistem ERP, avantajul soluției vine din perfecta integrare dintre modulele ERP și cele CRM.
Sisteme CRM internaționale cu model de licențiere plus implementare. Aici este de menționat liderul internațional al aplicațiilor CRM, cel care a dezvoltat puternic conceptul de Software as a Service (SaaS). Este vorba despre Salesforce, cu un program CRM foarte performant implementat prin parteneri.
Sisteme CRM internaționale de tip freemium, ce oferă un grup de funcționalități gratuite pentru clienți, dar pentru configurarea acestor funcționalități există parteneri de implementare disponibili în întreaga lume. Aceste aplicații oferă și funcționalități în varianta contra cost, pe diverse pachete de abonament CRM.
Pentru a alege cea mai bună variantă, fie ai de studiat furnizorii disponibili, cu variantele oferite. Fie poți lucra cu o companie de consultanță care să te ajute și să te ghideze în acest sens. Îți creezi și obții soluția potrivită, cu funcționalitățile dorite. În general, programele CRM România acoperă activitatea departamentelor de vânzări, de marketing, de client service și sunt folosite de către reprezentanții de vânzări pentru gestionarea tuturor relațiilor cu clienții. La nivel managerial, aplicațiile de tip CRM oferă un control foarte bun al activităților de vânzări și client service, grație rapoartelor și analizelor furnizate.
Foarte bun articolul, multumesc pentru informatie!
Foarte bine explicat, multumesc pentru informatie!