Nu am înțeles niciodată de ce unele companii online investesc în advertoriale de calitate îndoielnică  

Mă ocup cu content writing la un nivel profesional de mai bine de 4 ani. Am pus bazele unei firme și am reușit de-a lungul timpului să iau contact cu peste 300 de clienți, 90% persoane juridice (companii). Nu am înțeles niciodată de ce unii decid să investească în publicitate de slabă calitate. România este o țară de slabă calitate dar Google are „mentalitate” occidentală.

Investiția în advertoriale – una dintre cele mai des întâlnite soluții publicitare pentru online

În momentul în care aduci la viață o companie care trebuie să vândă online, trebuie să investești în publicitate. Această publicitate se face de cele mai multe ori prin intermediul combinației SEO + link building. Se face o analiză SEO, se stabilesc cuvintele cheie și linkurile și se cumpără advertoriale pe diverse bloguri. Mai sunt situații când se merge spre AdWords sau Facebook Ads, dar mai rar.

Advertoriale gata scrise – dovada că antreprenorii români nu doresc nimic de calitate

În ultima vreme   amai apărut găselniță, tot pentru a ieși mai ieftin în campaniile de link building: articolele publicate pe bloguri/site-uri sunt gata scrise. Fiind gata scrise, evident prețul pentru simpla publicare este mult mai mic. Ok, este logic și la mine au venit clienți cu astfel de propuneri, să-mi dea ei articolele și eu doar să le public pe site-urile mele. Prețul meu a fost într-adevăr mai mic.

Ce nu am înțeles eu: de ce ai trimite spre publicare niște texte prost scrise, de niște oameni care nu au prea dat pe la școală? De ce trebuie să-ți pese doar de linkurile din articol? Una dintre explicații este destul de simplu de înțeles. Companiile care fac SEO instruiesc clienții în acest mod, că nu contează calitatea textelor întrucât Google nu știe să înțeleagă textul, știe doar să-l verifice din punct de vedere al originalității și al structurii. Și vă dați seama cum li se aprind ochii în cap celor lacomi.

Advertoriale scrise cu Google Translate – publicitatea online ia contact cu limita penibilului

Mi s-a întâmplat dacă vă vine să credeți, să primesc spre publicate texte luate din diverse cărți PDF străine, traduse în română cu Google Translate, și inserate niște linkuri pe anumite cuvinte cheie. Știm cu toții cum traduce Google textele în Română din orice limbă. Nu avea nicio noimă. Mi-era și rușine să postez așa ceva. Este incredibil la ce metode pot apela unii ca să iasă mai ieftin.

Unii nu au onoare, nu au respect față de business-ul lor, tot ce contează pentru ei este banul. Toată lumea este pusă grav pe făcut bani și din păcate compromisurile pe care sunt în stare să le facă sunt uriașe. Peste tot în lume se scriu advertoriale, peste tot în lume se promovează afaceri virtuale pe bază de link building, însă cred că nicăieri în lume nu se întâmplă ce se întâmplă în România.

Viitorul prevede o schimbare de mentalitate, or să existe advertoriale de calitate în România

Principala cauză pentru care România continuă să rămână o țară de mâna a 3-a este faptul că oamenii nu doresc calitate. Pe niciun plan, nu doar în online. Majoritatea oamenilor gândesc încă în termeni comuniști de genul „ieftin și mult” și din păcate, această mentalitate este foarte greu de schimbat. Schimbarea a început în curmă cu vreo 5 ani, dar pentru ca toată lumea să simtă efectele e nevoie de timp, e nevoie de generații noi care să vină din spate cu mentalitate occidentală.

Poate cândva, peste ani și ani, probabil minim 10, o să mă trezesc cu mailuri de la clienți care or să-mi ceară advertoriale de foarte bună calitate. Există și acum oameni care au înțeles faptul că Google gândește occidental, dar prea puțini. Prea puțini clienți am avut care au dorit un business de viitor, pe care să-l aibă și peste 10-20 de ani. Poate cândva se vor inversa aceste cerințe.

Reply