Românii au căutat dintotdeauna o modalitate cât mai ieftină de a-și încălzi casele pe timp de iarnă. E normal, traiul în această țară este destul de anevoios și nevoia oarecum te obligă.
Românii au încercat de toate în materie de încălzire: soba cu lemne, soba cu cărbune, soba cu motorină așa zisa caldarină, soba cu gaz făcută în soba de teracotă, centralele termice cu de toate inclusiv cele pe curent electric.
În toate cazurile au reușit să ajungă la o formă care să le convină din punct de vedere al raportului calitate-preț, căci este important să fie și căldură iarna, nu doar costuri mici.
Dintre toate aceste metode de încălzire, românilor le plac cel mai mult peleții. Acești peleți nu sunt altceva decât lemn presat, care arde mocnit în sobe speciale, cu un randament și un cost de operare destul de bune.
Peleți se găsesc pe toate drumurile, prin toate magazinele de bricolaj, însă cele mai bune prețuri sunt aduse în prim plan de producători gen King Pellet, care au magazine de desfacere virtuale și din care se pot cumpăra toate soiurile de peleți, în funcție de preferințe.
Am spus de multe ori faptul că peleții sunt viitorul, cel puțin în materie de încălzire a locuințelor. Aceștia se află la jumătatea compromisului între costuri reduse și operare lipsită de griji.
Înainte de peleți, în România, cea mai convenabilă metodă de încălzire pentru cei care locuiau la casă era soba de teracotă cu lemne clasice. Problema cu aceste lemne este disconfortul general creat de tipul de combustibil.
Lemnele trebuie sparte, cărate în magazie în sobă, trebuie aprins zilnic focul, scoasă cenușa și așa mai departe. E o bătaie de cap care produce foarte mult disconfort.
Cu peleții în schimb, lucrurile se simplifică foarte mult. Avem de-a face deja cu calorifere, cu alimentare cu peleți a centralei chiar și o dată la 7 zile, nu mai trebuie spart nimic, nu mai trebuie depus efort fizic intens.
Probabil în viitorul apropiat majoritatea caselor vor opta pentru instalarea unei centrale termice pe peleți, dat fiind și faptul că acestea este un tip de combustibil care se încadrează în clasa ECO Friendly.
Reply