În urmă cu mulți ani, vreo 10 mai precis, am cumpărat un aparat de aer condiționat de top, brand de top, bani de top. Așa e când cumperi un obiect pe care tu-l crezi de calitate, cei de la magazin ți-l recomandă ca fiind de calitate, ajungi să dai o grămadă de bani pentru aproape nimic. Poate doar pentru nume, emblemă. Din păcate, cel puțin în România, țară care încă mai este considerată ca făcând parte din Europa de Est, obiectele brand nu au aceeași calitate precum cele care se vând în Vestul Europei. De ce spun asta? Pentru că am avut numai probleme cu el.
La cam un an după ce l-am montat, s-a stricat. Fiind brand de renume, a trebuit lucrat prin reprezentanțe astfel încât să nu se piardă garanția, piesele să fie originale și să nu coste nimic reparația. Cei de la reprezentanță au fost o dezamăgire totală. Au venit când au vrut ei, nu când am avut eu nevoie iar de reparat, nu au putut repara nimic pe loc. Au zis că trebuie schimbate plăcile în unitatea din casă, iar pe vremea aceea, numai până veneau trecea cam o lună. O bătaie de joc clasică, românească, pe care am trăit-o și cu alte ocazii, nu doar acum.
Și acum, revin la întrebarea mea din titlu. Cât de mult contează brandul atunci când cumpărăm un aparat de aer condiționat? Din punctul meu de vedere, după această pățanie, eu nu mai merg pe nimic ce este considerat a fi brand de top. Mai bine merg pe un aparat de aer condiționat Gree despre care toată lumea vorbește numai de bine. Pot să-l cumpăr de la SuperKlima și scap și de grija montajului. E mult mai ok să cumperi ceva ce este considerat de către cei din jur bun decât să mergi pe ideea „e brand bun, sigur e de calitate”. Observați că regula asta nu este valabilă. Repet, e posibil să fie din pricina faptului că marfa destinată Europei de Est este construită mai slab calitativ, astfel încât să se integreze în prețurile specifice acestei zone din punct de vedere al puterii de cumpărare.
Reply