Te-ai săturat să fii oaia neagră a internetului? Alege ORM

ORM (Online reputation management) joacă un rol extrem de important pentru businessul tău, fiind practica ce vizează menținerea unei imagini pozitive a unei persoane sau a unui brand în mediul online. De altfel, pentru a te asigura că portretul brandului tău este aliniat cu mesajele pe care le transmite publicului-țintă, ai nevoie de monitorizare în permanență.

De ce e important managementul reputației în mediul online?

În ziua de astăzi, toată lumea are o prezență constantă în mediul online. Atât clienții businessului tău, cât și cei care sunt potențiali clienți au conturi pe social media, în timp ce competitorii afacerii tale își ajustează website-urile pentru a câștiga mai multă vizibilitate și în mod implicit pentru a atrage mai mulți cumpărători.

Cea mai bună metodă de a ne convinge de calitatea unui produs sau al unui serviciu, indiferent de natura acestuia, este verificarea prin intermediul review-urilor. De altfel, dacă citim mai multe păreri pozitive ale unor utilizatori, este normal să ne formăm o impresie bună despre un brand anume. În plus, statisticile susțin că trei din patru utilizatori se vor orienta către o companie concurentă dacă cea inițială avea un singur review negativ.

Așadar, controlul reputației pe care o are compania ta în mediul online contează foarte mult. Cum oamenii petrec mult timp în online citind recomandări de la alți utilizatori, ar trebui să îți concentrați energia asupra modului în care potențialii consumatori îți văd brandul, altminteri riști ca 75% dintre potențialii clienți să aleagă produsele de la alte firme competitoare.

Cum poți avea un controlul bun al reputației?

În primul rând, ar trebui să te asiguri că obiectivele definite sunt realiste și, bineînțeles, specifice situației date. Dacă îți fixezi obiective general valabile, nu vei obține efectele scontate – iar imaginea înfățișată în fața consumatorilor nu va avea impactul dorit.

În al doilea rând, este necesar să înțelegi că rezultatele nu vor veni peste noapte și că ORM necesită timp și multă răbdare.

Dacă nu ești foarte lămurit cu felul în care funcționează procesul ORM, cel mai bine ar fi să apelezi la o echipă de specialiști în managementul reputației, adică la o companie care furnizează un astfel de serviciu, cum este, de pildă, AdMarks.

Derularea unei campanii ORM

Iată care sunt cele mai comune probleme pentru care desfășurarea unei campanii de ORM reprezintă cea mai bună soluție:

  • Dacă afacerea ta apare pe prima pagină din Google cu recenzii negative
  • Dacă ești ținta unor atacuri la persoană și dorești ca articolele care te denigrează să nu îți mai strice imaginea;
  • Dacă dorești să beneficiezi de un control mai bun al reputației din online, cu alte cuvinte să te asiguri că îți păstrezi mereu o imagine pozitivă a businessului.

De obicei, campaniile de ORM se desfășoară în raport cu anumiți factori, de aceea nu poate fi vorba de o regulă general valabilă care să se aplice în toate situațiile. Așadar, strategia campaniei este personalizată și creată în funcție de nevoile fiecărei companii.

De altfel, nici perioada pe care se derulează o astfel de campanie nu poate fi determinată cu exactitate deoarece fiecare business are particularitățile sale care pot influența într-un mod distinct evoluția unei campanii de tip ORM.

 

Reply