Cum să faci față nesimțiților de la locul de muncă? Șefi și angajați

Societatea în care trăim este una destul de nedreaptă iar nivelul bunului simț a scăzut destul de mult în ultimii ani. De ce lipsește bunul simț? Pentru că s-au apucat de făcut copii niște „părinți” care la rândul lor sunt niște needucați. Dar cum face față acestor nesimțiți în momentul în care luăm contact cu ei în societate? Sunt pretutindeni, inclusiv la muncă.

Ei bine, Robert Sutton, profesor la Universitatea Stanford și autor al cărții The Asshole Survival Guide (haha, nice name, dude!) definește nesimțiții drept „Persoane care ne înjosesc, ne răpesc energia, care nu ne respectă și vor să ne impună anumite lucruri cu forța. Cu alte cuvinte, persoane care ne fac să ne simțim foarte josnic”. Desigur, cu toții putem fi nesimțiți în anumite circumstanțe, așa că ar fi bine dacă ai putea să deosebești nesimțiții temporali de cei permanenți. Robert Sutton vine în ajutor și oferă câteva detalii care vă pot ajuta să scăpați de acești nesimțiți de birou full time.

Dacă este vorba despre un șef, caută să te transferi la un alt departament sau renunță pur și simplu la acel job. Plecarea este cea mai simplă soluție pentru a scăpa de această tensiune inutilă. Dacă însă nu ai această posibilitate și trebuie să înduri, încearcă să ai cât mai puțin contact posibil cu acel om.

Dacă este vorba despre colegii de muncă, scoate-i din calcul. Nu-i mai băga în seamă pur și simplu. Dacă ești nevoit să interacționezi cu ei din când în când și observi că ei continuă să fie niște oameni de nimic, Sutton spune că e bine să le plătești cu aceeași monedă. O să te facă să te simți mult mai bine. E una dintre puținele situații în care e bine să te porți și tu ca un nesimțit.

Reply