Pentru că vine iarna, am zis să facem un articol de pomină despre bateriile auto. Știm cu toții că începe „sezonul bateriilor” odată ce dă oleacă frigul așa că ar fi bine să te pregătești din timp din punct de vedere „spiritual” în cazul în care te simți cu musca pe căciulă, sau mai bine zis cu bateria neschimbată demult. Dacă nu te pricepi la mașini și nu ai habar dacă bateria ta e prea slabă să te mai scoată din iarnă, iată cele mai importante semne care te vor lămuri în această privință.
3 semne că bateria de pe mașină trebuie schimbată curând
- Timpul de exploatare. Timpul mediu de exploatare al unei baterii auto este de 2 ani, după acești 2 ani, garanția dispare și trebuie să te aștepți din clipă-n clipă să te lase cu fundu-n baltă. E drept, cu toții cunoaștem acele povești fantastice în care sau Y se laudă cu bateria lui Bosch care l-a ținut 7 ani și că nici n-a fost nouă, dar hai să fim serioși un pic, da? Sunt Bosch baterii fantastice dar nici așa.
- Brandul/tipul. Deși mulți dintre voi o să spuneți că nu prea contează ce fel de baterie cumperi, nu este chiar așa. Nu se compară de exemplu bateriile Bosch cu cele no name, produse de companii de care nu a auzit nimeni. Dacă deții o asemenea baterie no name, e clar că în momentul în care iese din garanție, trebuie schimbată neapărat. Oricum majoritatea nu apucă întregi cele 24 de luni.
- Pornirea. În momentul în care observi că motorul are prima tentativă de pornire ceva mai greoaie, verifică dacă nu cumva ai uitat ceva consumatori aprinși. Ziua următoare, mai ales dacă este ceva mai frig afară, dacă problema persistă e clar, ai nevoie de o baterie nouă. Desigur, există și varianta în care bateria cedează dintr-un singur foc și te trezești din senin că nu mai poți porni mașina, dar acel caz clasic nu cred că poate fi preîntâmpinat atât timp cât apare din senin.
Tu ce experiențe ciudate ai avut cu bateria ta? Lasă-mi scris în secțiunea de comentarii.
Reply